Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J85a79k77u14b 40M85u56l54l93e16r 6879530201139

Shrnul bych to jako projev vývoje společnosti. Otázka zní jestli je tento vývoj přirozený a jestli vede k dobrému konci? A to se dozvíme za pár století. Za mě mají místo ve společnosti obě skupiny lidí.

Každopádně já jsem karmu dal.

0/0
28.1.2019 11:40
Foto

L86e42o12n85t30ý71n49a 28C14h45v19á26t50a36l24o13v74á 1863865376

Nechápu, co jste chtěl říct, máme se nutit mít víc dětí, protože tak je to správně? Budeme pořádat soutěže, kdo má víc dětí, je lepším člověkem? Neměl by každý mít dětí kolik chce a na kolik se cítí? Přežitkem není dítě, přežitkem je povinné sociální a důchodové pojištění v době blahobytu.

+1/0
27.1.2019 23:51

J52a89r10o33m65í43r 63K19r30á20l 4620479654819

8-o

0/0
28.1.2019 8:00

D35a28n11i79e66l 95M62a66g74n41u94s 4233445294407

;-D;-D;-D

0/0
28.1.2019 9:41

J89a41n10a 66N82ě60m95e41č77k30o85v18á 3393974921826

Autor každého článku "nechci nikomu kecat do života, ale podle mně je to takhle a takhle správně" by se přece jen měl trošku zamyslet hlavně sám nad sebou.

Ono totiž jak příčin bezdětnosti, tak různých životních stylů jsou přehršle v mnoha různých odstínech. A to, že je autor nezažil nebo neviděl, jaksi neznamená, že nejsou... Sama znám dost bezdětných lidí i párů, kteří jsou skvělou a nadšenou součástí svých širších rodin, asistenci na těch fantastických Vánocích pro prcky z rodiny vůbec nevyjímaje...

A hlavně nikdo, nikdo, nikdo nemá právo kritizovat a soudit ty, v jejichž botách neušel pár mil. Víte, zažila jsem dost lidí, co se radši nechají uznaně společensky nakopat do zadku za kariérismus, když z nich někdo páčí příčiny bezdětnosti, protože je to podstatně jednodušší, než stavět na odiv obvykle hluboce osobní skutečné důvody...

Nesuďte holky, co mají místo partnera a dítěte psa a práci... fakt znáte jejich lékařskou dokumentaci??? A stejně tak nesuďte bezdětné páry. Pokud nejste velmi blízcí přátelé, určitě vám nebudou vykládat o vyšetřeních na repro klinice, ani o psychické bolesti, kterou to v sobě nese.

Ale pan bloger s vnoučaty to určitě zažil a rozumí. A ví, že tihle lidi děti nemají proto, že je to hrozná zátěž... Pevně tomu věřím.

+3/0
27.1.2019 21:59
Foto

Š71t60ě68p11á95n12k94a 29B90e73r84g25e67r38o51v98á 8443781390780

Tato diskuze je úžasná sociologická studie :-);-D

R^R^R^ (patří DISKUZI)

+2/0
27.1.2019 10:51

V61i79o82l30a 38M85o32d58r79á 5874336689815

Vaše rodina to tak vždycky měla, nedovedete si to představit jinak - a proto to tak musejí mít všichni, a kdo nechce, je sobec. Trošku omezený pohled, ale OK, naštěstí nemáte moc své představy vnutit ostatním, tak nemá cenu si jimi kazit neděli.:-/

+4/0
27.1.2019 10:02

L58a33d62i74s28l43a87v45a 79S75t18r75n80a73d49o77v86a 3738594671242

Známá pracuje jako soc . pracovnice na LDN. Má zkušenost , že čím víc dětí , tím horší domluva a péče o pacienta. Každé z těch "dětí" hází péči na toho druhého a spoléhají na to , že se postará ten druhý. Výsledek- nepřijde nikdo. Počet dětí není určující , určující je vztah k nim a to co jim dáme , to dostaneme.

+7/0
27.1.2019 9:09
Foto

J31a90k76u48b 72K20u78n45č48i12c50k25ý 2439194154880

Nějaký pan Vávra napíše na svůj blog článek, ve kterém hned v úvodu uráží moderní společnost, která je dle jeho vlastních slov "rozvrácená, nefunkční a krátkozraká". Je taková nejen v očích autorových, ale také v očích lidí, kteří s ním souhlasí.

My, členové této špatné společnosti, jsme se provinili hned několika prohřešky. Neplodíme děti, jelikož dáváme přednost kariéře a na stará kolena zůstaneme sami jako "kůl v plotě". Nejsme schopní najít vhodného partnera, zůstáváme raději single (v překladu "tragédi"). Vychováváme děti sami, protože jsme si vybrali nevhodného partnera, který odešel nebo jsme raději odešli my. Autor to nazývá "bezohlednou sobeckou prasečinou". Nemáme snahu si založit "rodinný klan" a tím pádem nemáme koho požádat o pomoc, když nám bude nejhůř. Nebo když budeme potřebovat utřít zadek.

Místo, aby takový článek u čtenářů propadl a byl rozstřílen rozumnými argumenty, obsadil přední příčky ve čtenosti i v karmě. Autor si myslí, že je potřeba plodit děti - bez ohledu na to, že jsme svobodní lidé, kteří jsou zodpovědní za svá vlastní rozhodnutí. Je na nás, jestli děti mít budeme nebo ne. Jestli je budeme vychovávat sami nebo ve dvou (či pomocí rodinného klanu). Kdo nám do toho má co mluvit?!

Chci mít děti z čisté lásky. Bude to má krev, má radost, má síla a udělám všechno pro to, ať se v životě neztratí - a ať jim nejsem na stará kolena na obtíž! Když budu mít pocit, že nedokážu splnit tyto základní podmínky - raději je mít nebudu. A zkuste mi to přikázat .... ;-)

+3/0
27.1.2019 0:07
Foto

P33e26t45r 51J42o80h14n 3736547560211

"Nějaký pan Vávra", hned urazit, poplivat. Je to jeho svobodné vyjádření sakra, tak se omezte toho napadání. Nechcete mít starosti a závazky, tak zbaběle z toho boje utečete, vždyť je jednodušší se starat jen sám o sebe viďte.

Generace ;-O

+3/−3
27.1.2019 3:16
Foto

K82a80t92e24r72i11n66a 37K41a84l36t54s33o18g10i40a72n67n59i 5475648441881

Dávám karmu.R^Sice jsem Váš článek otevřela po pěti dnech, ale kdybych nebyla žena, tak se Vám pokloním. Mějte fajn víkend. R^

0/−1
26.1.2019 16:44
Foto

P62e57t24r 25J80o49h86n 3136927250971

To by jsme se museli trochu zastavit a nehnat se do ještě větší blbosti té dnešní konzumní společnosti. Každý chce mít to co má kolega, a když na to nemá, tak šup tady máš půjčku. A už se vazalství roztáčí.

Nikdo nemá na nic čas, spousta věcí se dělá pod tlakem, ve stresu. A přitom si stačí říct, je to nutné, je to životně nutné?

To podstatné stejně předáváme v našich potomcích, to bude naše zrcadlo.

Na konci stejně dostaneme stejné papírové boty ;-D

0/0
26.1.2019 16:00
Foto

K64a55t87e76r24i75n80a 72K13a96l70t22s43o42g49i40a16n93n19i 5565478901401

Pane Johne, ale článek pana Vávry je velmi výmluvný. My, co víme, předáváme, protože děti jsou skutečně naším zrcadlem. Ale naprosto souhlasím, že je to téma tak obsáhlé a tak důležité, že se zapomnělo na rodinu jako takovou, že i Váš názor je k něčemu dobrý. Osobně se neřídím konzumní společností, vůbec mě nezajímá, co má ten druhý. Ano, souhlasím s Vaší větou, že si máme říct, co je nutné a životně důležité. Můžeme si to říct, i kdy i toto tak jakoby prosté sdělení je podloženo hlubokou filozofií toho, který to dokáže. A pak je to velmi osvobozujíc pocit.:-)

+2/0
26.1.2019 16:47

J66i58r84i 84P86r54a81j42z 1393343217454

Je to dnešní dobou. Všude je slyšet jen , že každý má právo na tohle a tohle. Ale problém je , že se dnes nenosí "zodpovědnost" a to je ten problém. Lidi nejsou zodpovědní. Neuvědomují si, že ano na jednu stranu si mohou dělat co chtějí, ale přijde i ta druhá strana mince a to ta, že to nese sebou i nějaké následky, Takže Až budou starý , tak nebude důchod , protože na něho nebude kdo vydělávat . Ceny nájmů půjdou nahoru a tím budou tito lidé končit pod mostem.

Takže ano ať si dělá každý co chce, ale bohužel za to poneseme následky všichni.

+1/0
25.1.2019 22:28

M84i83c89h45a71l 82S71v85o64b86o12d80a 5488108556951

Smysl tohoto článku krásně doplňuje dnešní zpráva na IDnes, kde rodiče do babyboxu odložili dvouleté dítě.

https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/babybox-chlapec-nemocnice-pelhrimov-nejstarsi-dite-vysocina-karel-spevacek.A190125_102959_jihlava-zpravy_mv

A tak je to správně, tak to má být. Hlavně ať se rodí, co nejvíce dětí. Autor a jemu podobní diskutéři budou spokojeni, že plán byl splněn na 120 %. Jestli ti ploditelé dětí úlohu rodiče zvládnou je už věc vedlejší, ale kdy by se zabýval detaily, že?

+3/0
25.1.2019 18:54

J98o16s51e58f 72N24o31v28á38k 8894926282315

I z ditete, odlozeneho do babyboxu muze po letech vyrust doktor, ktery vam bude lecit spatna zada, vedec, ktery pro vas vyvine lek na sklerozu, ridic autobusu, ktery vas bude vozit kde potrebujete, instalater, ktery vam vymeni treba kohoutek nebo zachodovou misu, nebo popelar, ktery vam vyveze plnou popelnici, nebo utirac zadku v LDN.

Kde v tom vidite problem? Ze to dite, jakozto jedinec vyrustajici v decaku nepozna materskou lasku? Nepozna.

Ze bude mit ztizeny start do zivota? Bude, no a?

Ze cele jeho detstvi mu naklady bude platit stat? No bude a co?

+1/0
25.1.2019 19:03

M63i40c86h31a96l 63S55v26o58b46o72d75a 5158748786551

Můžete mi pane Novák sdělit kolik nechtěných dětí má to štěstí dostat se do babyboxu a tím pádem do ústavní péče? Chápete smysl mé otázky?

Takže kvůli tomu, aby vy jste byl obsloužen řemeslníky, tak budeme nutit všechny k plození dětí. I ty, kteří to prokazatelně nezvládají. Máte krásné priority. Ústavní péče to jistí - no a co.

Ten problém je celkem jasný a srozumitelný. Pro vás nejsou děti dětmi, ale obyčejnými pracovními jednotkami, které vás v budoucnu zajistí. Máte to v hlavě krásně srovnané.

+4/−1
25.1.2019 19:12

J14o46s86e97f 84N43o33v81á62k 8714706622705

Ne, nevim presne kolik deti se dostane do babyboxu, ale takhle z hlavy si pamatuji za celou dobu existence vsech baby boxu, ze to bylo kolem 300 set deti, plus minus. Jinak smysl Vasi otazky asi nechapu - narazite tim snad na to, ze existuji deti, ktere zustanou v naprosto nevyhujicich podminkach u biologicke matky? Nebo snad dokonce skonci v polpelnici, rozrezane v zachode, nebo zahrabane v lese?

A mate pravdu, deti take v budoucnu pracovni jednotky, co se budou o nas starat (samo az ty, co skonci ve vezeni, emigruji, nebo z nich budou nic nedelajici fetaci). Tak to vzdy bylo a tak to take vzdy je. Rika se tomu rodina, popr. z sirsiho pohledu spolecnost.

Stejne tak jste Vy pracovani jednotka ve Vasem zamestnani.

Zni to pro Vas prilis neprijatelne a pragmaticky? To nemeni nic na tom, ze to tak je.

0/−1
26.1.2019 11:28

J17o80s89e53f 64N10o55v24á59k 8514456982795

Jinak ja netvrdim, ze bychom meli povinne prikazovat mit nejaky pocet deti - jeste nejsme na tom tak spatne jako v knize a serialu

Příběh služebnice (The Handmaid's Tale, 2017).

Ale na druhou stranu je pro spolecnost (i cely zivocisny druh) nicive adorovat a lajkovat sobecke rozhodnuti nemit deti (kdyz tomu nic nebrani). Proto vzdy takovy postoj odsuzuji (ale to neznamena, ze dotycneho budu nejak nutit k necemu)

+1/−1
26.1.2019 11:34

M50i68c78h81a67l 48S51v71o34b53o16d29a 5458308176151

Kdyz si prectete svuj predchozi prispevek, tak jste sam priznal, ze vam nedela problem, kdyz se diteti nedostane materske lasky. Uz to je ukazka, ze jste z problemu vynechal obycejnou lidskost a deti nejste schopen vnimat jinak, nez jako pracovni jednotky. Nevim jak vy, ale ja jsem nezakladal rodinu proto, aby mi nekdo prispival na starobni duchod, nebo ve stari utiral zadek. Nechci lajkovat ani adorovat bezdetnost, ale pouze ji respektuju z financnich duvodu, nebo duvodu neschopnosti postarat se o dite. Pisete, ze nechcete delat normovace, zaroven jste schopen akceptovat kdyz vyroste v nevyhovujicich pominkach bez materske lasky. A ze v soucastnosti tech deti je. Kde jsou vsichni ti lidovi soudci, kteri kritzuji vymenu manzelek, hlucne deti v restauraci atd? Pri podobnych situacich hned maji jasno:"Kdyz mama dite nezvlada,NEMA SI HO DELAT!!!"Kde jsou ti kritici?Vec je naprosto jasna. Nejdriv by si v hodnoceni sobetctvi kazdy mel zamest pred vlastnim prahem.

+2/0
26.1.2019 12:41

J68o34s92e92f 54N51o65v82á32k 8504736332415

Tak to s tou laskou se omlouvam, ze to vyznelo takhle. Ja samozrejme pro materkou lasku jsem vsemi deseti, sve deti miluji.

Ja to myslel tak (a reknu to natvrdo), ze je lepsi, aby dite skoncilo v babyboxu (a pak v detskem domove), nez aby skoncilo rozrezane splachnute v zachode, nebo v popelnici.

Muj neklepsi kamarad pochazi z detskeho domova ..... nebyl tam az do dospelosti, jako dite se jej ujmula nahradni rodina. A rozhodne je rad, ze mel moznost aspon toho detskeho domova, nez umrit, nebo vubec neexistovat.

Pane Svobodo, mnohdy ti lide, co trdi, ze by se o dite nebyli schopni postarat, to tvrdi jen jako zasterku - protoze se jednoduse boji, ze nebudou dobri rodice, ze to nezvladnou. V nejake mire mel tyhle obavy kazdy rodic, me nevyjimaje.

Penize, domy se zahradou atd. se precenuji ...... deti lze vychovavat i v chatrci. A klidne lze mit v panalakovem 3+1 4 deti - jen je treba snizit standard - neni vubec pro zivot nutne, aby kazde dite melo vlastni pokoj o 25 m^2, vlastni iPhone, tablet, pocitac, metrak hracek ....... to jsou vse podruznosti.

Dite potrebuje piti, jidlo, teplo a sucho (strechu nad hlavou a objeni) a lasku a zajem rodicu (nebo aspon jednoho rodice). Zbytek je uz takovy nadstandard ..... a socialka naklady na aktovku do skoly atd prakticky zaplati.

0/0
26.1.2019 13:56

M53i93c51h97a15l 92S63v12o79b13o31d20a 5978818376831

R^

0/0
26.1.2019 17:12
Foto

K37a52t12e87r30i71n82a 55K68a37l98t97s31o93g84i32a63n77n98i 5915798931601

Kdepak.R^R^R^

0/0
26.1.2019 16:52
Foto

K16a30t85e55r91i67n12a 77K29a13l88t52s94o16g12i94a79n32n78i 5395748961601

Pane Nováku, ani nevíte, jak se mýlíte. Nejde o ty mizerné peníze, kdo a co bude platit za to dítě, ale co to dítě v tomto baby věku navnímá. To je jeho základ osobnosti. No, takže to není v pořádku, že se rodí děti a někdo je odkládá, mnozí se rozvádí a děti jsou těmi, kteří za nás - dospělé - trpí. Není to vůbec nadnesená věta. Stačí vědět o tom, jak a kdy se naše osobnosti vyvíjí.

0/0
26.1.2019 16:50

J94a79n42a 17S25t80e64h37l59í42k91o94v66á 6448251905868

Nechte nás žít... a opět klišé s kariérou, ach jo!

+1/0
25.1.2019 18:15
Foto

L65u59c78i94e 42P50a89s25e61k81o29v69á 5100635842

Pravdu máte. Nechť někteří řeší formu, obsah je srozumitelný a bohužel poplatný své době. Ovšem nutno podotknout, že nikdo nikdy nešel cestou toho druhého. Toužíte přenést něco nepřenosného, což značí duši laskavou, naivní a bojovnou. Byť byste jediného probudil, stálo to za to. Já si obecně myslím, že způsob, jakým dnes mladí žijí je pouhou reakcí na jim danou výchovu, rodinnou i společenskou, tedy školní. Možná jim rodičové, k jejichž generaci patřím, tak nějak často i podvědomě předali vědomí, že rodičovství je řehole ( neboť sami často lamentuji nad rodičovským údělem) , obecně se lidé, paradoxně čím lépe se jim daří, tak nějak veřejně sebelituji. Vždycky mě dostane, když dámy u kadeřníka lapají po dechu, jak můžete zvládat pět dětí, domácnost, dům, zahradu a práci... promiňte, ale nemám pocit že si zasloužím metál. Děti jsou motor, je to terapeutický počin pro vlastní osobnost a největší životní projekt, kterého se člověk může zúčastnit. A je skutečný a jeho důsledky jsou fatální. Lidé díky virtualite ztratili pojem o opravdovosti. O váze vlastní moci a daru, jenž byl člověku dán. A to s úctou přijmout ten dar, odsobečtit sebe, v lásce přijmout a být laskavým průvodcem, sdílet, pomáhat utvářet, milovat a s láskou propustit. Být rodičem je pocta.

Dobrá zpráva pro vás:) Pracuji v prostředí, kde mají rodiče tři až pět dětí. Je nás mnoho a děti jsou vychováváni k úctě k druhému a soudržnosti. Troufám si tvrdit, že ti ponesou pochodeň dál. A nakonec i ti někteří jedináčci, kteří ochutnali hořkost osamocení vám udělají radost a pořídí si hodně dětí, poučeni vlastním osudem. Nic není ztraceno:)

+3/0
25.1.2019 10:18
Foto

K19a69t89e75ř58i60n85a 95K64a74r38o19l12o20v44á 6603637406905

Děkuji za skvělý článek. Přesně vystihuje to, co jsem tam někde uvnitř vždycky cítila, ale zatím jsem se nedostala k tomu to nějak definovat. Vy jste to zachytil přesně. KarmaR^

+3/−1
24.1.2019 20:50

J72a25r27m64i62l38a 52P90í63c98h44o67v58á 5772167854963

Plané kecy. Stačí se odstěhovat o 100 km dál a celé slavné tetičky, strejdové i bratranci jsou rázem vzdálenější než Měsíc v úplňku.

+2/−2
24.1.2019 19:30

J53o49s42e36f 79Š62o24l30t13e40s 8864158270303

Abych to rozvedl, souhlasím s myšlenkou blogu, ale ostatním ji nenutím. Naopak, nechcete mít děti? Nemějte je! Aspoň víc zbude pro ty moje.

+1/0
24.1.2019 17:56

J65o38s19e89f 69Š90o14l37t46e15s 8684328960293

R^ Až na pár drobností naprostý souhlas. R^

0/0
24.1.2019 17:48

A16l79o41i95s 34J46i17n23d97r63a 9920614137445

"Pořiďte si děti. Buďte té dobroty. Ať vám má kdo v důchodu utírat zadek."

Aha, tak to je ten duvod.....

Chucpe.

+3/−1
24.1.2019 13:32

J59a97n65a 85S46t77e78h39l49í86k46o94v92á 6268131365678

klasika... prostě děti se nejspíš pořizují, aby bylo na daně a nebyli jsme ve stáří sami.

+1/−1
25.1.2019 18:17
Foto

J57o64h93a23n33a 98U89l79r79i23c51h39o54v96á 9177874691

Myšlenka je fajn, sama mám čtyři děti, a tuším, co sdělujete. Ale zejména váš způsob komunikace v diskuzi bohužel celé té myšlence škodí. Jinými slovy: chováte se jako slon v porcelánu, útočíte tam kde není třeba a arogance z toho jen stříká. Proč? Vždyť to si tohle téma nezaslouží. Ta myšlenka jde obhájit objektivně bez osobních invektiv a doslova pubertálně zabejčených, nezralých reakcí....

+13/0
24.1.2019 9:46

I76v48a48n81a 84Z28b50u76b40n53o59v39á 7531901206

To je zvláštní, mně to naopak připadá napsané moc hezky, laskavě, žádné útočení ani aroganci tam nevidím. A s článkem moc souhlasím, děti mám tři ale sama jsem dítě, co vyrostlo bez otce a tím mi chybí širší rodina, takže mi to mluví ze srdce.

+1/−1
24.1.2019 11:50

J70o95s45e96f 18Š30o36l97t74e15s 8654648370983

Paní mluví o diskuzi, ne o článku.

+1/0
24.1.2019 17:49

I93v89a38n16a 33Z48b64u87b84n71o46v53á 7451921556

Tak to se omlouvám, nějak jsem to přehlídla, představila jsem si diskusi jako téma o kterém se v článku diskutuje... Pardon

0/0
26.1.2019 22:29

P40a50v36e31l 40K67a57r60a20s 9793485503499

Programově bezdětné to alespoň znervózní. A vzteklým dědkům a bábám, kteří si užili svoji nezávislost a kariéru, to lze jen upřímně přát.:-)

+1/−2
24.1.2019 9:45

J72a76n28a 62S23t77e45h63l30í32k30o52v55á 6828211725598

mě to tedy neznervóznělo, proč? ;-)

+2/0
25.1.2019 18:19

K64a84t42e52ř44i63n39a 43T95y40c45o38v27á 9360841966245

děkuji za výborný článek

+1/0
23.1.2019 21:30
Foto

M24i18l52o82š 39L67a56c91i20n28a 9169786846844

Mám dobrou zprávu, sice počty nově narozených dětí neustále klesá ale dlouhodobě počet domácích mazlíčků neustále stoupá a asi se tento trend nezastaví

0/0
23.1.2019 16:17
Foto

L46i86b59u25š63e 17P96a38l22k88o29v26á 5471983347129

v Itálii je běžné, že k oslavám-a nejen vánoc-se sezvou i tetičky a sestřenice a vzdálenější příbuzní, takže pokud je žena samoživitelka nebo vdova, sama nikdy není protože vždy se najde nějaká větev rodiny, která ji vezme pod ochranná křídla-ale umím pochopit i lidi, kteří jsou introverti a vyhovují jim spíše malé intimní oslavy a vůbec bych je na rozdíl od autora neodsuzovala ani nepovažovala za divné-to by pak byli divní všichni katoličtí duchovní, kteří se dobrovolně rozhodnou k celibátu.když vidí kolik mladých zdravých kluků se místo k plození děti rozhodne sloužit Bohu tak si říkám jestli to není proti přírodě8-o

+2/0
23.1.2019 13:41

P95e44t54r 41S68k13á30c76e34l 6264859609

Ano, celibát je proti přírodě. Však taky pan farář Rozehnal z Rakvic musel z církve odejít. Položil do Vatikánu logickou otázku, na níž určitě nedostal odpověď: "Ukažte mi v Bibli, kde je přikázáno, že se farář nesmí ženit"! Takto si J.Kristus církev nepředstavoval, aby bohatla na úkor chudiny. Však je to na oblých postavách funkcionářů církví vidět. I Janu Žižkovi tehdy jejich postavy vadili...

0/0
24.1.2019 19:00

J33e45n32d64a 21S54o98u50k67u21p 8306892263

Dobře napsáno.

+3/0
23.1.2019 0:07

P84e95t62r 63S23k30á57c66e17l 6314709339

"Muž je sloup stanu, žena jeho plachtou a děti jsou provázky, které stavbu spojují" » Arabské přísloví.

+6/0
22.1.2019 22:34

J52o26s42e66f 82N89o46v31á46k 8144756662645

Pane Vavro, jedna moznost jak se postarat o stare lidi bez deti by tu byla - roboti

Krasne tuto vizi popsal pan Issac Asimov ve sve roboticke serii - planeta, kde zilo par tisic jedinacku, meli dokonce fobii z pritomnosti jineho cloveka, kazdy zil na velkem "pansstvi" o ktere se starali stovky robotu. Samo roboti udrzovali v provozu sami sebe.

Samo je vize celkem hnusna, spolecnost takovych lidi zcela utrnula ve vyvoji a zakrnela.

A dalsi pruser je taky v tom, jak zajistit, aby se jednou ti roboti na to starani se o jedinacky nevykaslali, popr. pokud to nebudou roboti inteligentni, tak nebudou schopni reagovat na zmenu okolnich podminek (treba doba ledova, nebo pros zmenu obrovske otepleni, nebo kdyz dojdou zdroje surovin ci energie)

0/0
22.1.2019 17:46

J14o91s98e82f 44N84o24v64á24k 8824176662235

Jinak s blogem plne souhlasim. S manzelkou mame deti 3. Buhuzel je to malo.

Nekde jsem cetl, ze pro proste zachovani Cechu by ted byla potreba, aby kazda zena v plodnem veku mela 3-4 deti. Tak slabe jsou dnes mlade rocniky!

Plodnym vekem zen se asi nemyslelo neco kolem 40 let, ale kolem 20 - 35 let .... nicmene si to uz nepamatuji presne.

0/0
22.1.2019 18:10

J20a95n 37V92i26n23t61r 7406679382650

Myslím, že se rýsuje jiné řešení, co se starými lidmi, kteří se nedokážou postarat sami o sebe. Eutanazie byla ještě před nedávnou dobou v povědomí lidí jen v souvislosti s nacistickou likvidací duševně nemocných. Pak ji v některých zemích začali akceptovat v případě nevyléčitelně nemocných. Teď už se tam může nechat oficiálně zabít kdokoliv, kdo o to požádá, včetně nezletilých. Ten vývoj bude pokračovat. Dovedu si představit, že tohle budou časem lidem nabízet jako řešení tíživé sociální situace a dalším stupněm možná bude, že se lidí v této situaci ani nebudou ptát, jestli s tím souhlasí.

+2/0
22.1.2019 20:13

J83o83s30e83f 67Š79o79l29t95e97s 8184378570833

Ano Solariáni ze série Nadace. Nicméně to je dotažené ad absurdum.

0/0
24.1.2019 17:50
Foto

J72a46n56a 68M38a42j35o98v69á 4795492926533

Pekelná délka...

+2/0
22.1.2019 13:28

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz