Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mazac

Nedá se nic dělat

Uvedu jenom čerstvý případ - propojení Bárty s Chrenkem a to už signalizuje, že se s tím nedá hnout. A kolik takových

propojení ještě existuje ??  Takže vážení - dá se dělat hrubý   ........  Situacii vidím  velmi špatně, lépe řečeno nevidím nic.

Na horní palubě ejchuchů, ale v podpalubí je to zlé.                                                                                                                               Ale prof. V. Dvořáková ( př. akredit.komise),   to vidí dobře a již delší dobu.

0/0
24.6.2011 7:32

M61

Nesmysl

Srovnání s rokem 89 je hloupé. Ať už byla stávka v roce 89 legální nebo ne, v osmdesátých letech tu nebyla demokracie. Ať říkáte o současné vládní garnituře cokoli, jedná se o vládu, kterou jsme si demokraticky zvolili. Na rozdíl od osmdesátých let.

To samé se týká požadavků stávkujících. Nechápu, proč by je kdo měl brát v úvahu. Řekli jsme náš názor ve volbách (chceme změny, chceme šetřit, nechceme dopadnout jako Řecko) a pokud se nám to najednou nelíbí, máme možnost si zvolit jinou reprezentaci v příštích volbách. Pokud se tu stávkuje proti odchodu do důchodu v 70 letech, máme dost času na změnu, protože se to týká našich vnoučat.

0/0
23.6.2011 14:36

janecz

Re: Nesmysl

Chtěl bych reagovat na Váš příspěvek. Politici nás neustále prostřednictvím velmi ochotných médií masírují názorem, že demokracie znamená jít jednou za 4 roky k volbám a jinak držet hubu a krok. To je hrubý omyl. Že nám to politici vtloukají do hlavy, je logické. Nechtějí, aby jim do jejich vládnutí někdo kecal, natož, aby se zajímal o jejich korupční kauzy. Ze stejného důvodu dodnes nemáme obecný zákon o referendu. Politici jsou tu pro nás a nikoliv my pro ně. My si je platíme a jestliže považujeme jejich práci za špatnou nebo se dokonce domníváme, že porušují zákony (což se u nás nepochybně děje), pak se ozvat musíme ihned a ne čekat na nějaké volby.

0/0
23.6.2011 17:31

M61

Re: Nesmysl

Chovat se podle toho, co veřejnost chce teď a změnit to za dvě minuty o pravý opak proto, že si to veřejnost rozmyslela, nemyslela to tak, nedomyslela důsledky, opozice nebo novináři ji masírují, jak se budeme mít špatně, nebo prostě proto, že jsme si zvolili amatéry, je populismus a ne demokracie. Máme demokracii zastupitelskou, protože nejsme rodina, která má 10 členů, a tak se dokáže lépe dohodnout, ale stát s 10 miliony obyvatel.

0/0
23.6.2011 19:12

rebereb

Pane Danieli Vávro,

V České republice musíme stávkovat tak, aby to nepoškozovalo politiky, občany a firmy! Také to musí naplňovat zákony EU. Ale hlavně - nesmí to narušit úspěšné plnění reforem! Vůbec asi nejlepší by bylo přijmout zákon o neodvolatelnosti této vlády a pozastavení voleb do úspěšného dokončení reforem! Tento nový, přelomový zákon by měl navrhnout plzeňský JUDr. Marek Benda.

(jsem pravicový volič)

0/0
23.6.2011 12:29

mašlomcha

autore, nepodléhejte tolik okolí!

Každého z nás ovlivňuje bezprostřední sousedské společenství. Kdo žije v místě s nízkými morálními standardy, začne tyto považovat za morálně přípustné a "osvojí" si názory jako: za dluhy já nemůžu, za dluhy se neplatí, všichni jsou jen zloději (jen já ne) atd.

Člověk má 2 možnosti: buď ho prostředí přemůže a uvěří myšlence "KAŽDÝ to přece říká TAK, tak to musí být pravda", nebo se bude snažit sám to své okolí kultivovat a hledat ztracenou objektivitu. Třetí možnost není. 

Ve světě pravdy a lži se často vytratila objektivita ve větru. Tak třeba kolik milionů Němců uvěřilo, že vyhlazení Židů je jejich posláním. Každý to přece říkal tak, tak to byla pravda.

Kolik milionů Řeků uvěřilo, že žít na dluh se může do nekonečna a volilo strany, které jim slíbily více bezstarostného života. Kolik Čechů ještě dnes věří téměř v totéž?

Zkuste věřit, že reformy někdo už udělat musí, ten každoroční strukturální dluh 90 milard je k tomu dost pádným důvodem, i když jsou odbory a ČSSD&KSČM proti.

+1/0
23.6.2011 10:59

proost

Re: autore, nepodléhejte tolik okolí!

Vážený diskutující - tyto základní poučky, které tady servírujete, téměř nikdo - a řekl bych ani autor článku - nezpochybňuje. Ale kdybyste se trochu zamyslel nad tím co čtete došlo by Vám (možná), že článkem bylo myšleno úplně něco jiného. Ale to je asi nad Vaše chápání.

0/0
23.6.2011 13:15

Marika_88

Neškatulkujte

Váš článek má určitě zajímavé myšlenky, ale docela mě zklamalo, že píšete, jak je naše společnost rozdělená na ty chytré a bohaté, kteří považují popeláře za lůzu. Sama se považuju za relativně vzdělanou, nebo alespoň k tomu spěju, ale NIKDY bych si nedovolila o jakékoli profesi tvrdit, že je podřadná. Nevím, jestli máte ze svého okolí takovou zkušenost, ale lidé mně blízcí se mnou tento názor sdílí. Jiná je situace u těch, kterým se pracovat nechce. O těch si skutečně nemyslím nic dobrého. A tvrdím, že kdo chce pracovat, tak si to uplatnění najde.

Co se týče urážek odborárů za strany se stávkou nesouhlasících: některé reakce byly možná přehnané, ale upřímně, máte pocit, že rozběsněný dav, který z velké části ani neví, za co protestuje, neznají konkrétní čísla, chová se vulgárně a agresivně si o takové označení přímo nekoleduje?

0/0
23.6.2011 9:11

proost

Re: Neškatulkujte

Pokud někdo vymýšlí reformy aby z lidí zedřel úspory v řádu jednotek miliard a přitom nechá otevřené díry, který utíkají peníze o jeden dva řády větší, je podle mě pokrytec, lhář a to je ještě slušně řečeno. Nemám nic proti úsporám a reformám které jsou neoddikutovatelně nutné - ale mělo by se postupovat podle toho, kolik co přinese a ne podle toho, co nám stranická příslušnost dovolí.

0/0
23.6.2011 13:18

Marika_88

Re: Neškatulkujte

Váše reakce ale vůbec nesouvisí s mým příspěvkem.

0/0
23.6.2011 14:28

Tojsmemy

Stávka vs demonstrace

Autore, Vy si stejně jako masa odborářů pletete pojmy stávka a demonstrace. To co se odehrálo v roce 89 nebyla stávka, ale demonstrace. Demonstranti protestovali proti politickému režimu.

0/0
23.6.2011 8:58

Tetanovka

Re: Stávka vs demonstrace

nebyla náhodou generální stávka?

0/0
23.6.2011 9:40

Tojsmemy

Re: Stávka vs demonstrace

Nechci si hrát na slovíčkaření, ale generální stávka není stávka. Máme tedy termíny: demonstrace, stávka, generální stávka. Každý termín má svůj jasný význam

To co bylo napsáno v tomto blogu a co nám nachystali "milí" odboráři byla pouze stávka.

Moje odpověď na otázku: Generální stávka v roce 89 podpořila politickou demonstraci. Nejprve byla demonstrace, poté se přidala generální stávka. Takže ano, v r89 byla mimo demonstrace také generální stávka, ale nebyla stávka.

0/0
23.6.2011 12:49

proost

Re: Stávka vs demonstrace

Pokud si nechcete hrát se slovíčkařením, tak neslovíčkařte a nekárejte autora za (možná) špatně zvolené slovíčko, ale přemýšlejte o obsahu.

0/0
23.6.2011 13:20

Tetanovka

Re: Stávka vs demonstrace

No já si teda pamatuju, že na divadlech i na školách byly transparenty STÁVKA dávno před generální stávkou...;-D

0/0
23.6.2011 13:44

Tojsmemy

Re: Stávka vs demonstrace

Ano, přesně o tom to je! Autor se "možná" překlepl a odboráři možná zapomněli nahlásit stávku včas a možná také zapomněli nahlásit, že se jednalo o generální stávku.

0/0
23.6.2011 14:19

jinfakt

demokracie je

především úcta k právu a ústavě jako společenské smlouvě nutné k soužití.ta úcta zdá se je v této zemi nulová a jak patrno z médií i blogů,hraničí s pohrdáním a nezájmem.odpovědnost za tuto morální devastaci mají zákonodárci (všichni).namísto příkladného vztahu k právu budí léta dojem že jím pohrdají.to je zřejmě příčinou "rozdělení společnosti" a vzniku článků(blogů),které nejsou fér a fakta nahrazují emoce.není fér mluvit za jiné lidi natož prezentovat jejich myšlenky.není fér kritizovat věc se kterou nejsem dobře obeznámen.i odborová činnost má svá pravidla a upozornit že jsou porušena je fér.odbory zastupují členy odborové org.tvrzení že zastupují nejchudší není fér,protože ti v odborech nejsou.myslím že lékaři i dopraváci mezi ně nepatří.takže je fér když se někdo zlobí že můžou mluvit za 450tis.lidí ale tváří se že mají podporu 8,5 mil.tu reakci si způsobili sami svojí nefér hrou.není fér tvrzení že moje pravda je ta správná.správná je ta na níž se dohodneme.

0/0
23.6.2011 2:39

bubli1fuk

KARMA

0/0
23.6.2011 2:28

Mirkov

Zrušme demokracii?

Pane, myslím, že se mýlíte úplně ve všem. Nemám chuť rozebírat váš článek větu po větě, ale budíte ve mně dojem, že vám demokracie k srdci nepřirostla a jste příznivcem vlády silné ruky. Demokracie je slabá, asi i špatná, ale stále ještě nikdo nic lepšího nevymyslel (já vím, profláklej bonmot), a proto jsem přesvědčen, že je dobré dodržovat demokratické principy a metody. Ale máte názor, jste schopen ho formulovat a máte odvahu ho zveřejnit, to je fajn.

+1/0
22.6.2011 23:53

Gašpo

Re: Zrušme demokracii?

Vy ste sa ešte stále neprebudil zo sna, že toto je demokracia? Vážený pane, toto slovo už dávno stratilo svoj povodný význam.

Doporučujem prečítať:

http://vasicek.blog.idnes.cz/c/194220/demokracie-10-system-error.html

0/0
23.6.2011 8:27

Tetanovka

Re: Zrušme demokracii?

Zrušit demokracii nikdo rozumný nechce. Ale demokracie neznamená, že zvolení politici mohou čtyři roky dělat cokoli bez možnosti kontroly. Navíc byli zvoleni pro svůj program, který nedodržují. A vyškrtaní zdiskreditovaní politici mají dále vysoké stranické funkce, nehledě na to, že mnoho podivných lobistů a poradců nikdo nevolil (Dalík, Knetig, )

0/0
23.6.2011 9:55

Clara Shot

Kritika je to sice zasloužená a spravedlivá..

Teď ještě nějáké konkrétní návrhy řešení.. Apropos, nechápu tedy smysl svobodných voleb a z nich vyšlé vlády, když tu máme odbory, které si kladou nároky do všeho krafat.. Na druhou stranu Vám ale dávám zapravdu v tom, že kroky, jako je zvyšování nepřímých daní, jsem si jako pravicový volič opravdu nepředstavoval.. Otázkou už jen zůstává, jak z toho ven. Obávám se, že cesta protestů a revolucí nás ke světlejším zítřkům nedovede..

0/0
21.6.2011 23:56

b1s1t

Nesouhlasím

Nesouhlasím především s tvrzením, že to, co se dělo v roce 1989 bylo ilegální.

Možná něco ano (ale to se píš týká podsvětí), ale rozhodně k ilegálním činnostem nepatřily manifestace studentů, demonstrace z druhé poloviny listopadu ani generální stávka. "Převrat" proběhl podle ústavy. Generální stávka byla nutným předpokladem - v té době totiž existovala odvolatelnost politiků lidem, byli jsme lidová demokracie. Nelegální byly až některé činnosti v letech 1990 - 1993. Zrušení "socialistické ústavy" bez referenda nebylo příliš košér. Změna státní celistvosti bez referenda už trochu zavání vlastizradou.

0/0
21.6.2011 21:55

Ivan 1

Už se stalo,

demokracie je zrušena.

0/0
20.6.2011 23:28

sir Humprey V.

naprosto mimo - pravdu má habit

RvRvRv

0/0
20.6.2011 20:53

mamlas

S timto textem

se nelze jinak nez uplne stotoznit... Sam se povazuju jeste za mladeho cloveka a o to vic me zarazi, kdyz i lide starsi a rekl bych tedy, ze i politicky vyspelejsi, kritizuji odborare retorikou okopirovanou z medii..

Skoro bych rekl, ze cechacek nepotrebuje ani demokracii,  ani svobodu - cechackovi staci ke stesti kdyz je natom nekdo hur nez on sam...

0/0
20.6.2011 19:47

cinklá státní zakázka

Nic víc si nepřeju,

než aby lidé konečně sundali modré, oranžové nebo jinak barevné klapky z očí a uvědomili si, že tahle celá země už není jejich. A za chvilku že jim nebude patřit ani střecha nad hlavou a vůbec nic. Ať bude vládnou kdokoli z poslední 20 leté historie. Autorovi karma. R^[>-]

+1/0
20.6.2011 17:23

STOP 09

Re: Nic víc si nepřeju,

bohužel máš pravdu

0/0
22.6.2011 21:39

jam123

ne zcela souhlasim, ale presto karma

odborari pozadovali neco extra pro uzkou skupinu lidi. v dobe kdy vetsina inteligentniho naroda vola po rovnosti pred pravem a povinostmi, oni chteji jina prava pro sebe. to nerikam ve smyslu, muj soused ma kravu, ja kravu nemam ani ji nechci, ale chci aby jemu chcipla. to tak proste je, nikdo nema narok na kravu, zel bohu.

ale jinak souhlasim: s tim ze vlada je jedna z nejhorsich, s tim ze spolecnost je rozvracena a nemocna a ze s tim je treba neco delat.

0/0
20.6.2011 17:17

bimbo1

Re: ne zcela souhlasim, ale presto karma

jasně, když stejně a rovně, tak stejné zdr. a soc. pojištění a stejné daně pro všechny. S tím souhlasím. Ale proč se škubou jen ti, u kterých to je nejjednodušší a to jsou zaměstnanci.A kupodivu jsou tou nejpočetnější skupinou. A dělají to všechny vlády už 20 let.

0/0
20.6.2011 20:48

STOP 09

Re: ne zcela souhlasim, ale presto karma

R^

0/0
22.6.2011 21:40

Lobos

Konecne docela slusny clanek....

Docela jsem si dobre pocetl.....R^

0/0
20.6.2011 17:13

Padela

Díky

Přečetla, souhlasila a sdílí  ;-) 

"Rozděl a panuj" - to se jim opravdu povedlo, hlavně mladí x starší a podnikatelé x zaměstnanci, pak taky doktoři x všichni a všichni x odbory

0/0
20.6.2011 14:43

Ruby Cairo

Demonstrace versus stávka

Demonstrace a protesty, jejichž cílem bude vytvořit odpovídající tlak nejen na odstoupení stávající vlády, ale i radikální proměnu celé politické scény určitě ano (inspirovat se můžeme např. událostmi na Islandu, či ve Španělsku), stávka, při které jde jedné skupině lidí o navýšení platů na úkor druhých, rozhodně ne. A snad si dnes už nikdo nemůže myslet, že kdyby místo stávající vládní garnitury nastoupil Bohouš Sobotka se svou partou a komunisty, že by se něco mohlo výrazně změnit, snad kromě dalšího navýšení jeijch soukromých kont.

0/0
20.6.2011 9:48

Gašpo

Re: Demonstrace versus stávka

Vtip je v tom, že každé hnutie za takýmto účelom dopadne úplne rovnako ako táto stávka. Pre modré ovce bude príliš červené a pre oranžové ovce bude príliš modré. A nejaké tie zištné úmysly vrcholných organizátorov takého hnutia médiá určite nájdu. A celé to skončí zase fiaskom. Ovce sa navzájom vymlátia a "vrchnosť" z toho vyjde zase posilnená.

Tu nikto nevolá po tom, že sme mali vyjsť do ulíc spolu s odborármi. Ja by som to určite neurobil, Zavadil a spol. je jasný dovod. Tu ide o kampaň ktorá bola rozpútaná proti ľuďom v depách z ktorých vačšine išlo hlavne o poukázanie na skorumpovanosť politického systému. Nešli do stávky pre vyššie platy. Šli do nej že ak chce vláda škrtať a šetriť, mala by sa zamerať najskor na korupciu. Tej sa ale vyhýba ako čert krížu a mlží to nejakými trápnymi "balíčkami". Prečo tomu tak je?

0/0
20.6.2011 11:44

cinklá státní zakázka

Re: Demonstrace versus stávka

R^

0/0
20.6.2011 17:06

aminux

Děkuji

Děkuji za rozumný názor. Pro ty co zesměšňují odboráře, vzpomeňte si na rok 89. těm listopadovým událostem předcházela řada menších akcí, protestů, demonstrací atd. Je možné, že toto vyústí taky v něco většího. Anebo taky ne. Někdy si přeju, aby všechny reformy prošli a lidi padli vyloženě na hubu. Pak se možná proberou. Jestli nebude pozdě.

0/0
19.6.2011 23:58

habit-.!..

Re: Děkuji

... je tady drobný rozdíl - ti milicionáři, co dnes stávkují, tenkrát byli připraveni rozmlátit těm demonstrujícím "fakanům" hubu... dnes jsou hrdinové, protože nic neriskují...

0/0
20.6.2011 0:40

mira7788

Re: Děkuji

dost mimo tenhle prispevek.

0/0
20.6.2011 10:01

Daniel Vávra

Re: Děkuji

Prosím vás, těm milicionářům co tenkrát byli připravení je dneska 70 a jsou v důchodu.

0/0
20.6.2011 11:58

sir Humprey V.

Re: Děkuji

naprosto přesně

R^R^R^

0/0
20.6.2011 20:52

STOP 09

Re: Děkuji

Rv tobě není pomoci

0/0
22.6.2011 21:42

Lengus

Od čeho jsou odbory?

Odbory jsou od toho, aby resili problemy se zaměstnavatelem, ne s vládou. Jestli chcete redukovat ci dokonce vymazat korupci, tak k tomu nam demokracie, bohuzel nepostaci.

0/0
19.6.2011 21:42

Vlastimil.Kornas

Re: Od čeho jsou odbory?

My jsme zaměstnavatel vlády.Platíme si ji ze svých daní.

0/0
20.6.2011 21:48

Tojsmemy

Re: Od čeho jsou odbory?

Kdo my? My veličenstvo král? Jednotlivec nebo pár tisíc odborářů? Většina lidí zvolila, většina lidí nestávkovala.

A ještě jedna poznámka. Vládní úředníci jsou státní zaměstnanci. Zaměstnává je a platí stát. Vy ani ostatní odboráři nejste stát, takže vy(Vy) vládu nezaměstnáváte!

0/0
23.6.2011 9:10

Vlastimil.Kornas

Re: Od čeho jsou odbory?

My,zaměstnanci tvořící nějaké opravdové hodnoty.Asi 3 milióny.Nestávkovala ale na daních platila.Zaměstnává ten kdo za práci platí.

0/0
23.6.2011 13:46

Subo

...

Me to s dovolenim spise pripadalo, ze se topi dite v ledove rece a odbory jsou ten pan, co sice neumi plavat, ani neni schopny zavolat na tisnovou linku, ale celou dobu stoji opodal a nadava, ze tam melo byt zabradli, ze to dite mel nekdo naucit plavat, ze zachranka prijela pozde, ze nekdo mel neco udelat driv... atd, atd.

0/0
19.6.2011 20:50

proost

Re: ...

Řekl bych to trochy jinak - odbory podle mně jako první začaly alespoň křičet, že se někdo topí. Což sice není řešení, ale aspoň se nemlčí a se svěšenou hlavou nejde dobrovolně na popravu.

0/0
23.6.2011 13:24

Gašpo

No a máme to tu !!!

Nečas už opáčil, že bude ďaľšie navyšovanie DPH, v prípade, že sa dostavia problémy eurozóny s Gréckom. To že sa dostavia na 100% je jasné každému. Holt vláde po udupanej a zosmiešnenej stávke krásne otrnulo.

Takže vláda pravicová, ktorá je rozpočtovo zodpovedná nám všetko plošne zdraží. Že sa s korupciou nerobí nič, len sa vydávajú trápne balíčky a ročne skončia desiatky miliárd napakované v kapsách spriaznených podnikateľov a politikov, to je v poriadku.

Zato vláda to rieši "sofistikovane" na úrovni cvičenej opice. Zvýšime dane. Myslíte, že sú fakt blbí? Nie, oni s tou korupciou nemožu a nechcú nič robiť, pretože sú súčasť skorumpovaného systému.

O to je smutnejšie, keď takúto politickú žumpu budú brániť ovce s modrým mozgom ( ako tá o koment nižšie ) až do roztrhania tela. Ale fajn. Vidím, že to tu bude "husté" omnoho skorej než som predpokladal.

:-P

0/0
19.6.2011 19:38

campnou

Re: No a máme to tu !!!

Česká opice zdraví slovenského buvola. Vidím, že vás, co by pravičáka, celkem iritují moje ryze pravicové postoje. No, zřejmě další, 20 let převlečený komunista, který celou dobu volil pravici a vlastně sám nevěděl proč. Jinak mě celkem udivuje tahle až přehnaná starost zahraničních "gastarbajtrů" o blaho českého lidu. Nebo že by sám velký ujo Fico přijel destabilizovat politickou situaci na Slovensku zvenčí a začal internetovou diskuzí? Stávku nikdo nezesměšňoval, ta byla směšná sama o sobě. V ulicích bylo opravdu vidět mnoho nespokojených lidí. Např. u nás v celým Brně demonstrovalo asi 6 zaplacených odborářských šašků před hlavním nádražím. Celkem zapadli mezi ty nefachčenka a bezdomovce, co tam normálně stojí. Soudruzi, republiku si rozhodně rozvracet nedejte. Možná budete mít brzy příležitost této politické žumpě zakroutit krkem a vzít vládu i spravedlnost do svých rukou tak, abyste nám mohli zase předvést, kam je možno republiku přivést jak morálně, tak ekonomicky.

0/0
19.6.2011 20:56



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.