Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_-1-_

Tento článek by se měl objevit na první straně tištěných

deníků.

0/0
11.9.2011 21:13

Uplink

souhlas až na drobnosti...

Plně s tebou souhlasim, ovšem v článku jsem narazil na pasáž, která se mi až tak moc nelíbí.

.

"Musí dostat práci, aby neměl čas přemýšlet o blbostech a večer unavený usínal, stejně jako všichni ostatní. ...... a klidně uměle vytvořená pracovní místa. .."

.

Musí dostat práci.... na jednu stranu je to samozřejmě asi východisko aby nepostávali celý den u barů, heren a omezení kriminality. Na druhou stranu co tomu řekne člověk co normálně na pracáku schání práci už léta a nemůže najít (oblasti kde se zavíraly velké podniky - sklárny a pod.). Jaký pak na to má pohled člověk co je na druhé straně republiky a nemže najít práci a romům pracovní místa uměle vytvoří. Já vim, že je to dost zamotanej kruh, ale jak jsi již řekl, chyba je na straně přijímače..... A co teď .... Chce to skutky a né jenom projevy poslanců a organizací...

+1/0
11.9.2011 20:50

kladivo a srp, naroste ti hrb

Když nekorektně jde i korektně

a Daniel Vávra to umí.R^ Dobrý článek, realita je realita.

0/0
11.9.2011 17:28

cojanato

Jsi docela dobrej...

ale ti, co u koryt a vetsina na nejvyssich postech, ti nemaji zajem skutecne problemy resit.

Chtelo by to dat jim "kopacky" a nacerpat novou krev.

+1/0
9.9.2011 23:04

Zefram Cochrane

Fakt dost dobrý

konečně se někdo pokusil vyjmenovat skutečné problémy.

Také jsem nikdy nedokázal pochopit, proč máme problémy s kradením kovů a nikdo nekontroluje výkupny. Prostě výkup některých věcí nebude možný bez dokladu o nabytí. Jak může obyčejný občan nosit do výkupny víka od kanálů, stovky metrů troleje či elektrického vedení? Policie by měla ve výkupnách dělat pravidelně nepravidelné prohlídky a kde takvý materiál najdou, tam napaří pokutu jak kráva na hranici likvidačnosti takového podnikání. Pokud se to bude příště opakovat, podnik zavřít a zavřít i majitele (nejlépe skutečného a ne žádného bílého koně).

Herny, hrací automaty a vůbec hazard je velmi bolavé našich ministrů financí a pan Kalousek přímo perlí jak odkládá alespoň zdanění. Dalším důkazem je, jak se ministerstvo prázdné pokladny stále snaží zabránit obcím, aby si hazard regulovaly.

+1/0
9.9.2011 22:43

kladivo a srp, naroste ti hrb

Re: Fakt dost dobrý

SprávněR^

0/0
11.9.2011 17:22

Woren 1

Konečně to někdo řekl,

ale měl to říci bohužel, někdo úplně jiný. Například pan president (který cituji "je spíše na straně Rómů") ,nebo předseda vlády pan Nečas (ale ten zase nemá čas na prkotiny, řeší prioritně Bátoru a zákony, které mají dále ještě více oškubat majoritu).  Takže máte mladý muži ode mě karmu a až vstoupíte do politiky i můj hlas. Blahopřeji.

0/0
9.9.2011 21:46

budvarek

-

Problém dobře popsán, ale nevím, jestli se dá srovnávat vietnamská menšina s romskou. Vietnamci se od nás chováním tolik neliší. Nemuseli se tolik měnit, největší problém s jazykovou barieru víceméně překonali, obzvlášť ti mladší. Hodně jim pomáhá i to, že dokáží žít velice skromně a pokorně. Romové často bydlí v polorozpadlých obydlích, ale přesto bezhlavě utrácí, musí mít drahé auto, nebo jiné elektronické vymoženosti. A ke konci měsíce nemají na jídlo, na zaplacení nájmu a tak. To vietnamci jsou pokládaný za lepší hospodáře.

0/0
9.9.2011 20:54

R. Hrabovský

...

R^

0/0
9.9.2011 16:09

milenkamikes

KARMA

VVV

0/0
9.9.2011 12:23

janacz

Článek je dobrý

idea dobrá, realizace .....  horší ;-(

0/0
9.9.2011 11:59

Astern

S řešením nesouhlasím,

ale docela dobrý článek. Hlavně začátek je dobrý. Problém chce nejdřív analyzovat a pak řešit.

0/0
9.9.2011 11:08

PeTaX

I když bych s několika výroky nesouhlasil,

v jádru máte pravdu. R^

0/0
9.9.2011 10:12

Daniel P.

bazar - zastavárna - herna

...běžný to urbanistický prvek zdobící Karlín a mimo to i čertova ambasáda na zemi.

0/0
9.9.2011 9:46

Smrť

Smekám!

Výborný článek, akorát je ho škoda pouze pro blog. Nechte to opakovaně natisknout do pořádně těžké, tlusté knihy, zaběhněte s ní do poslanecké sněmovny a mlaťte knihou s tímto obsahem každého zákonodárce napříč politickým spektrem po květáku tak dlouho, dokud se mu nerozbřeskne!

+3/0
9.9.2011 9:38

Daniel P.

Re: Smekám!

Tento příspěvek je projevem odporného verbálního násilí a nepodložené nenávisti k těm, co se tuto zemi snaží vést k lepším zítřkům.

Proto mi také velice konvenuje. :)

0/0
9.9.2011 9:47

marek.voksay,blogidnes

Re: Smekám!

knihu bych doporučil okovat a až pak mlátit ...;-)

0/0
9.9.2011 9:49

PeTaX

Re: Smekám!

;-DR^ Nu pane Vokšayi, nějak myslíme podobně.

0/0
9.9.2011 10:13

marek.voksay,blogidnes

Re: Smekám!

;-)R^

0/0
9.9.2011 10:24

kladivo a srp, naroste ti hrb

Re: Smekám!

Nevím, ale tím bych se moc nechlubil.:-/ Vaše věc.

0/0
11.9.2011 17:31

paltt

Re: Smekám!

Taky dobře. R^

0/0
9.9.2011 11:32

marek.voksay,blogidnes

Analýza výborná ....

R^

0/0
9.9.2011 8:52

petrph

přesto bych doporučoval

i nějaký plán C.Nedá se snad předpokládat že když se omezí hazard, drogy..(zrušit se je nepovede nikdy), tak že zrovna  cikáni půjdou z nudy pracovat  :-)

+2/0
9.9.2011 8:15

isabell

Re: přesto bych doporučoval

Takže plán C by měli být nějaké fondy na přispění k jejich dobrovolnému odkočování, samozřejmě zároveň se zákazem pobytu zde, doklad o vzdání se městských bytů atd. Vše sepsáno s právníkem a pro jistotu i cikánským tlumočníkem a vládní zmocněnkyní, aby už to opravdu nemohli nikdy popřít ;-)

+3/0
9.9.2011 9:11

Daniel P.

Re: přesto bych doporučoval

Já bych to ještě zjednodušil. Chtělo by to zařídit, že se profesionální příživa a profesionální zločinnost prostě nevyplatí nikomu bez ohledu na rasovou, etnickou, náboženskou a kdoví ještě jako příslušnost.

0/0
9.9.2011 9:48

marek.voksay,blogidnes

Re: přesto bych doporučoval

R^

0/0
9.9.2011 9:50

Pavel Skeptik IV

Je spousta autorů,

kteří na to upozorňují už více jak deset let. Myslím hlavně ty, kterým jde o řešení ne řvaní! Jenže politici potřebují zástupné problémy! Když se budeme starat o romy, nebudeme se starat o Pandury atd! Nebo o to, proč se Kalouskovi tak líbí hazard! Proč si Gross mohl ukrást 100 000 000 a ODS, tehdy v opozici, mlčela! Dneska už nemáme ani Mrázka ani Krejčíře! Co kdyby se lidi začali opravdu starat o politiky?

Tím samozřejmě nechci problém snižovat, je velký a Vaše analýza je super!

Ale zajímá to někoho? 8-o

+4/0
9.9.2011 7:02

PeTaX

Re: Je spousta autorů,

Ano - politici potřebují zástupné problémy. A ty závažné ignorují. Typické.

0/0
9.9.2011 10:15

Gašpo_2

Niečo Vám uniká

a nevedel som o tom ani ja, dokiaľ mi neotvorili oči posledné Střepiny. Niečo, čo tento problém, ktorý v podstate "funguje" desaťročia, vyhrotilo. Je to prachobyčajný kšeft, ďaľší účinný sposob ako vysávať štátnu kasu.

Štát totiž cigáňom dotuje percentuálny podiel nájmu. A ten je dosť vysoký, tuším až 70%. A tak sú cigáni strkaní do umelo vytváraných ghiett ( odnieslo to Šluknovsko ), kde v starých barabiznách, alebo neudržovaných panelákoch či ubytovniach platia nájom na úrovni slušného bývania v Prahe. No, neplatia, platíme to my, daňový poplatníci a mafia ktorá tie nemovitosti za babku skúpila si mastí na náš účet kapsy.

Cigáni nie sú "jednoliate" etnikum. Ak ich takto umelo zostrkáte dohromady, narušia sa ich prirodzené vazby i vnútorné autority. A v podstate vznikne manufaktúra na produkciu veľmi tvrdej kriminality. Všetky cigánske nectnosti sa vyšróbujú do extrému.

Najvačší nepriateľ slušného človeka žijúceho v blízkosti takýchto ghiett je štát, ktorý ich tvorbu vedome umožňuje.

+3/0
9.9.2011 6:49

Smrť

Re: Niečo Vám uniká

Ano, po zjištění, že stát platí "potřebným" dvě třetiny nájmu, ať je jakkoliv vysoký, mi doslova spadla čelist!8-o

+1/0
9.9.2011 9:41

hahasverus

Re: Niečo Vám uniká

Tady je zvlášť podivné, jak na úřadě přesně rozliší, kdo je cikán, když právě toto je tou přitroublou Listinou, která je součástí Ústavy, zakázáno. Vím o případech, kdy český občan by byl ochoten bydlet v ubytovně s cikánama, ale přišel na to, že tam "bílou tvář" vůbec nepustí. Teď je jasné proč.

0/0
9.9.2011 9:41

xychteen

Jj, akorát je na to dělání pořád nějak málo lidí...

...zato chytrejch radičů zpoza plotu je nadúroda

:-)

My jsme tady v Rumburákově včera taky trochu chytře klábosili, dokonce s muzikou... a dvě zpěvačky (jedna cikánská a jedna blonďatá) říkaly víceméně totéž, co autor:

:

http://www.youtube.com/watch?v=1R_lvbnScW4

0/0
9.9.2011 4:42

Urb - Uničtoženie vraga

Tohle ví každý a přesto nejsme k řešení o krůček blíže

Co s rodinou, která dostane rodinný domek z majetku obce a když nemá na cigára, tak vysadí postupně všechny dveře a prodá je ve stavobazaru? Zavoláme socioložku typu Šiklové a ta vám vysvětlí, že Rom je nezkrotný nomád a dveře na něj působily depresivně a on je nesnesl.

+3/0
9.9.2011 1:44

velký jarda

Re: Tohle ví každý a přesto nejsme k řešení o krůček blíže

to je přesně ono. Obec ten domek nebo byt těm cikánům dá. Každý jiný to musí bud postavit nebo zaplatit ale cikáni to dostanou.  Proto k tomu nemají žádný vztah a s lehkým srdcem rozprodají vše, co je možné prodat.

+1/0
9.9.2011 7:10

Pracant z Chánova

Máte pravdu ! Bohužel......

R^

0/0
9.9.2011 1:44

zdeseny obcan

zacatek reseni?

Takhle zkouseli cikany resit komunisti. Lichva i hazard zakazany, drogy nedostupne, kriminalita tvrde trestana. Jak vidno tech 40 let usilovne snahy nezmenilo nic.

Co co by nejak zafungovalo na Cechy na ne proste nezabere, ani po dobrem ani po zlem. Oni jsou proste jini, tak odlisni ze je nedokazeme pochopit, natoz pak zmenit.

+1/0
9.9.2011 1:39

Smrť

Re: zacatek reseni?

Jenže za komoušů nebyli cikáni zdaleka takový problém - byli nuceni pracovat nebo seděli v lochu, policie vůči jejich kriminalitě postupovala tvrdě a mohla si to dovolit, protože nikdo nekřičel do médií "diskriminace, rasismus!" Žádné dávky, žádné tolerování zlodějny, žádné rukavičky - represe vzbuzovaly strach a to je zřejmě to jediné, čemu asociálové libovolné barvy pleti rozumí.

0/0
9.9.2011 9:47

zdeseny obcan

Re: zacatek reseni?

Nebyli takovy problem, pravda, ale dlouhodobe to nic nevyresilo, jen se to odlozilo do budoucnosti.

0/0
9.9.2011 10:00

PeTaX

Re: zacatek reseni?

Velmi přesné. On to totiž dosud uspokojivě nevyřešil nikdo a nikde.

0/0
9.9.2011 10:19

Smrť

Re: zacatek reseni?

Jestli ono to nebude tím, že se zatím nijak nepokusili o řešení ti, kterých se to týká především. Ale proč by měli, když oni své chování, svůj život nevidí jako problém, dokud nemusí hnout prstem a bílé hlavy platí - platí alkohol, platí cigarety, platí automaty, platí drogy a když neplatí dost, tak si to přece lze vzít. Však neopatrných bílých hlav, co si nedrží kabelku dost pevně a nechodí v dostatečně velkých skupinách, aby se ochránili, je dostatek... Dokud jsou sociální dávky na úrovni minimální mzdy a nepostižitelné děti za den v hypermarketu přinesou částku, na jakou by rodič makal 14 dní, nebudou mít některé skupiny lidí žádnou motivaci žít podle pravidel.

0/0
9.9.2011 10:47

zdeseny obcan

Re: zacatek reseni?

Jen svadite jejich chovani na nekoho jineho (neopatrni, davky, ...). Oni se chovaji tak jak se chovaji vzdy a vsude, i za cisarpana a Masaryka byli stejni, i kuprikladu v takovem Turecku kde se vzhledem nelisi od domorodcu maji nemlich ty same problemy. Neni to v nas ale v nich.

0/0
9.9.2011 10:59

Krasavicee

Bravo a karma

R^

0/0
9.9.2011 1:36

paltt

Tedy pane,

toto je skvěle shrnuté a ještě lépe napsané.

Smekám před Vámi a nemám co dodat. R^

0/0
9.9.2011 1:35

Mončí2

Není co dodat,jen

R^!!

0/0
9.9.2011 0:28

janacz

Re: Není co dodat,jen

Jen jak to řešit  v reálném světě. !!

0/0
9.9.2011 12:03

lesicatko

Teda klobúk dole

Perfektna analýza. tam súhlasím uplne, vystihli ste to - na margo udajov o Rómoch - jestvujú a dajú sa pomerne ľahko získaťaj celé štúdie o nich , len netreba patrať po rómoch, ale napr takto " REPRODUKČNÉ SPRÁVANIE

OBYVATEĽSTVA V OBCIACH S NÍZKYM ŽIVOTNÝM ŠTANDARDOM "http://www.infostat.sk/vdc/pdf/nizkyzs.pdf

Bezpečne niečo také zoženiete aj v ČR .

S tým riešením resp navrhom už tak úplne nesúhlasím, úžera, hazard a spol nie sú príčinou ale dôsledkom vzorcov spravania a tak trocha pripomínjú davne problémy pijanstva na Slovensku. Potieranie výroby alkoholu tiež vtedy k ničomu neviedlo. Na rozdiel od Vás som skeptik, tento problém nema v pasci ľudskopravnych dokumentov EU nenasilné riešenie.Rád by som sa mýlil...Ale ešte raz - napísali ste to poľa mňa vynikajúco.

+2/0
8.9.2011 23:49

SID09

Re: Teda klobúk dole

No a já si přiložím ještě jedno polínko k příčinám.

Vysokou koncetraci romů v jedné budově je zapříčiněna taky naším sociálním systémem, kdy umožňuje romským podnikatelům zakoupit vybydlenou budovu a začít ji bez problémů využívat k ubytování. Podobné budovy jsou prakticky bezcené pro běžné podnikání. Pokud však ji koupí vykuk, který udělá nájemní smlouvy s cikány na 21 tis Kč / 30 m 2 a měsíc/, tak sociálka automaticky 2/3 žadateli vyplácí, což je 14 tis  a nezkoumá opodstatněnost tohoto nájemnýho. Podnikatel tak může dostat přímo od státu tyto peníze na svůj účet - a navíc zcela legálně. Zkuste takto podnikat sám !

Během 3 měsíců vám to někdo zatrhne. !!!!!!

+2/0
9.9.2011 6:03

Gašpo_2

Re: Teda klobúk dole

Vidím, že ste ma predbehol, nevšimol som si to a napísal som to vyššie v podstate znova. Tento zásadný fakt akoby nikto nevidel. Politici sa tvária, že neexistuje. Asi má mafia tohoto etnobyznysu s nemovitosťami, svojich ľudí na tých "správnych" miestach.:-P

0/0
9.9.2011 6:54

APEG

Re: Teda klobúk dole

to snad ani není možné, takové nájmy nejsou snad ani v Praze na Ořechovce8-o

0/0
9.9.2011 9:10

SID09

Re: Teda klobúk dole

To je krutá realita.!! A jak si myslíte že se to dělá s pěstounskou péčí, kdy matka se zřekne svých dětí a o výchovu požádá třeba jejich 40 letá babička ??!! Žijí spolu sice nadále s matkou, ale ten finanční rozdíl je nebetyčný. Kam se hrabou úpřídavky na dítě !!!!!!

+1/0
9.9.2011 9:15



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.